top of page

DPF Ä°PTALÄ°

DPF SÄ°STEMÄ° NEDÄ°R NEDEN KULLANILIR?

DPF (Dizel Partikül Filtresi), Euro 4 emisyon sınıfına sahip araçların bazılarında, Euro 5 ve Euro 6 emisyon sınıfına sahip tüm dizel motorlu turbo beslemeli araçlarda emisyon gereksinimini karşılayabilmek için (havaya salınan zararlı NOx gazının filtrelenip yakılarak daha zararsız gazlar ÅŸeklinde salınması) Egzoz sisteminde bulunan bir filtredir. Filtrenin görevi içinde bulunan silisyum karbür (SÄ°C) egzozdan salınan zehirli gazları filtreleyerek egzozdan dışarı daha az zehirli gaz çıkmasını saÄŸlar. 

dpf-iptali.jpg

Böylelikle doÄŸaya daha az zararlı gaz salınımı yapılmış olur. Egzoz sistemi motor devri, aracın çalışma süresi gibi deÄŸiÅŸkenlerle ısınarak (yaklaşık 600-700derece) içerideki kurum tepkimeye girerek yakılır ve böylelikle filtre kendiliÄŸinden temizlenir. Kısa mesafe sürüÅŸlerde yada soÄŸuk havalarda bazı zamanlar egzoz sistemi filtreyi temizleyecek sıcaklığıa ulaÅŸamaz, bu gibi durumlarda dpf sıvısı dediÄŸimiz sıvı filtre sistemine enjekte edilerek tepkime için gereken ısı düÅŸürülür ve böylelikle daha düÅŸük sıcaklıklarda filtre temizlenebilir. Hatta araçlarda görülen “dpf sıvısı azaldı , partikül sıvısı az , katkı sıvısı kritik seviyede” gibi hatalar bu dpf sıvısının azalmasından kaynaklanır.

DPF sisteminin kullanım alanları, avantajları, dezavantajları

DPF sistemi yukarıdaki yazıda da bahsettiÄŸimiz gibi Euro 4 emisyon sınıfına sahip araçların bazılarında, Euro 5 ve Euro 6 emisyon sınıfında olan dizel araçların hepsinde mevcuttur. DoÄŸayı ve atmosferi korumak için yapılan bu sistem avantajları olduÄŸu kadar bazı durumlarda büyük dezavantajları vardır. En bilinen sorun çalışan bu sistemin arızalanması ve tamirinin mümkün olmaması ya da çok az kiÅŸinin yapmasıdır. Bu sistemin deÄŸiÅŸtirilmesi B sınıfı araçlarda 3000-4000 TL’den baÅŸlayarak sınıfı ve aracın fiyatına göre 15.000TL ye kadar çıkabilmektedir. Tamiri yapılmaz ise filtrenin tıkanması sonucu sürekli arıza lambası yakması, tıkanıklık yüzünden motora geri basınç yaparak sübabları bozabilme yada zaman ayarını kaçırarak motorun vuruntulu çalışmasına ve hatta bazı araçlarda dpf sistemi çalışmadığı için aracın kendi gücünü bilerek kısıtladığı (%30 – %40 a kadar) ve kimi araçlarında filtresi dolu olduÄŸu için çalışmadığı bilinmektedir. Tamir edilecek ya da deÄŸiÅŸtirilen bu sistem fabrikada takılan sistem kadar uyumlu ve sorunsuz olmayacağı için çoÄŸu kiÅŸi bunun iptaline gitmektedir.

DPF Ä°PTALÄ° NEDÄ°R ?

DPF iptali ile araçta ana 2 iÅŸlem yapılır. 1 tanesi motor (ECU) dan DPF parametrelerinin tamamen silinmesi diÄŸer iÅŸlem ise Egzozun içindeki filtrenin kırılması ya da çıkartılıp yerine boÅŸ egzoz takılarak egzoz gazı motordan çıkış yaparken filtreye takılmasını önlemektir. HEXA LOGI olarak bu iÅŸlemi Ä°stanbul’daki ofisimizde sorunsuz ÅŸekilde gerçekleÅŸtirmekteyiz. Aracınızın desteklediÄŸi protokole göre OBD üzerinden yada masa setinde (Beyin araçtan sökülerek masaya getirilir ve içi açılır) beyin dosyası okunarak DPF ile alakalı parametreler silinir ve düzenlenmiÅŸ dosya ECU ya geri yazılır. Bu iÅŸlemden sonra egzoz içindeki filtre kırılarak yada boÅŸ bir sistem ile deÄŸiÅŸtirilerek egzoz gazının çıkışındaki filtrede iptal edilir. Bu yol ile aracınızdan dpf sistemi iptal olur, motor lambası yakmaz yada DPF yüzünden çekiÅŸ düÅŸmesi, marÅŸ basmaması gibi sorunlar ortadan kalkar. Bu iÅŸlem tamamen güvenli bir iÅŸlemdir, aracın beynine ya da motor aksamına herhangi bir zarar vermez.

bottom of page